Pohádka špatná a pohádka dobrá

29. července 2014 v 15:36 | Pražský poděs |  Blitky

Kecy

Dávno, dávno již tomu, se na týhle planete objevili lidi. A ty lidi si jednoho dne z nudy vymysleli dobro a zlo a taky měřítka pro tyhle dva výmysly. Je to vlastně vcelku omluvitelný, lidské společnost chtěla fungovat v nějakym řádu a dobro a zlo ten řád pomohlo vytvořit.

Bohužel se z toho časem zrodili takový píčoviny, jak třeba náboženství. Náboženství zavedlo dobro a zlo do extrémních podmínek. Dobro zastupuje libovolný bůh, zlo zastupuje libovolná druhá strana, pro zjednodušení použíju "satan" v univerzálnim slovasmyslu. Bůh je láska, bůh je spravedlnost, bůh je upe best alfasamec. Satan je zlej. Prostě jenom zlej. Dobro a zlo ne jako pojmy, ale v jejich věcném významu. Tahle přetahovaná je vskutku stupidní, když se na ní podívame zblízka (a z hlediska abrahámovských náboženství, pro rejpaly). Na začátku bylo slovo. A to slovo byl bůh. Blablabla sračky a tak dále. Bůh stvořil celej svět, celej vesmír, prostě upe všecko má prej bejt dílo boha, páč je všemocnej. Upe všecko. Aha. Takže i to zlo s celym satanem? Hm, to z boha dělá egoistickou svini, co si potřebuje honit ego bojem s nějakym protivníkem, ne tu všeobjímající lásku, jak bylo řečeno... Takže... bud' věřte v tyranoidního hajzla co vás pošle do pekla, kde je jeho loutka satan za každou kravinu, co lidi normálně dělaj, nebo bud'te svobodný a nevěřte píčovinám. Jo, fajn, vim, jak moh hloupej tenhle příklad je, páč je to celý kravina, ale nic jinýho mě nenapadlo. Jenom si vemte třeba bibli. No morálnim kodexu bible je prakticky základ naší evropský civilizace, to jako jo. Ne, že bych byla nějakej zastánce morálky, každopádně je dobře, že tady je. Nějakej řád musí bejt. Řádu se neubráníme, řád je přirozenej. Ale zkusili ste si někdy tu knížku přečíst celou? Jakože od začátku do konce? Starej zákon i novej zákon? Slovo od slova? A ted' se nad tim zamyslet? Ehehe, podle mě je tam tak 80 procent věcí za prvý naprostá píčovina, co si často protiřečí a za druhý je to absolutně nepoužitelný v každodenim životě. Teda za předpokladu, že se člověk vzdá všech svých pudů, včetně pudu přirozeného kladení otázek proč, pak by to mohlo fungovat. A ted' korán, hmmm korán. Tady bych se mohla hodně, hodně vyřádit. Ale ne, zkrátim to. Korán byl možná použitelnej někde před těma 1500. léty, kdesi v Asii pro místní lidi. Stejně jako bible.
Vidíte, beru to z toho morálního pohledu na dobro a zlo zdeformovaném morálkou, co mi vtloukají všichni do hlavy už od malička. Ale jinak to ani brát nemůžu. Člověk si nepomůže. Ta morálka je tu už přes tolik generací, že se snad stala genetickou záležitostí, nebo já fakt nevim...
Ale jinak. Princip absolutního dobra a absolutního zla je stupidní. Například jste kočka. Kočka zabije a sní myš. Pro kočku je dobré zabíjet myši, ale pro myš je špatné, když ji zabije kočka. Ale oni takhle zvířata ani nepřemýšlej. Oni všechno, jako to, co lidi považujou za dobrý, tak to, co lidi považujou za špatný, berou jako jedno. Berou to jako přírozenej princip a přirozenej řád. Když se stane nějaká živelná katastrofa, jediný, kdo to označí za špatný je člověk. Příroda to jenom tiše přijme. To člověk vymyslel dobro a zlo. Byl nucen to vymyslet. Máme jenom pět smyslů a nějak se v tomhle světě orientovat musíme. Jenom člověk vždycky naříká, že je něco špatný. Někdo někoho zabije- špatný. Někomu se narodí postižený dítě- špatný. Někdo umře, páč na něj spadne strom- špatný. A co je špatný? Příroda je špatná? Nevěřim. Příroda jenom je. Neni zlá ani dobrá. Ve skutečnosti existuje jenom jeden jedinj princip. Princip nekonečnýho začátku a konce.
Mě jenom dokáže nasrat, když mi někdo začne vykládat, že něco co dělam, dělam špatně nebo naopak dobře. Zatraceně, na základě čeho tak soudí? Aha, na základě zkušeností. Ale ty sou taky jenom jeho vlastní, ne? Jako kdyby mě znal líp, než já sebe. Když sežeru jedovatou houbu a chcípnu, tak je to moje věc a moje zodpovědnost, ne jeho. Vždycky totiž záleží na tom, co je pro mě špatný a co je pro mě dobrý, jakožto pro jednotlivce.
Dobro a zlo se dají skvěle používat jako pojmy. K jejich věcnýmu významu bysme měli mít odstup a respekt. A taky už se s tim dál nesrat.
Lidi se jenom bojí a proto se brání. Brání se řečma o dobru a zlu. A já si tak řikam, že nejlepší je prostě to nebrat tak vážně a zasmát se tomu...


(a dneska Plastici ve Vagonu. Olé)
Ámen
Rokenrol vám všem

 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 lapis lapis | Web | 30. července 2014 v 0:26 | Reagovat

Aj ty si pastafarián ? :D

2 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 30. července 2014 v 2:27 | Reagovat

[1]: Jojo, taky jeden ze směrů kterym sem se chtěla kdysi vydat. Ted' už se k nim oficiálně nehlásim, ale jako jo...fandim jim. Necht' je síla létajícího špagetového monstra i s tebou :D

3 Shisco Shisco | E-mail | 30. července 2014 v 3:01 | Reagovat

Připomněla jsi mi Voltaira (spisovatele, ne hudebníka) a jeho citát, že absolutní dobro je jako absolutní ragú. Můj oblíbený :)

Bůh? Bůh je "slovo" jenom proto, že tehdy nechápali slovo energie... Vždycky byl a vude, nedá se vyrobit ani zničit... Takzvaného Satana stvořil společně se vším ostatním, a kdyby chtěl, mohl by ho zase okamžitě zrušit. Jenže to by potom byl hovno bůh, ale diktátor :-D
Formulacemi bible bych se nezabýval, podle mě je to místy zajímavá sci-fi kniha, místy rodokmen typu žil jeden píčus a ten měl syna, ten syn měl další tři syny a dvě dcery, každý z těch synů měl... a tak dále, klidně na tři stránky :D Bibli jsem zkoušel přelouskat, vzhledem k tomuto jsem se na to asi v půlce starého zákona vyjebal. Ale jo, proč o tom mluvím. Když se tě zeptá primitiv honga bonga zeptá, jak to, že se tvoje loď vznáší nad zemí, těžko mu vysvětlíš, že to je díky repulzní jednotce vysílající antigravitační vlnění, ale radši mu řekneš, že se vznáší na boží moci. Třeba Jericho podle mě dokazuje, že starý zákon je v podstatě přívěh o mimozemšťanech, sonické zařízení bořící zdi postavil Tesla, proč ho tedy židáci nemohli taky dostat jako chráněnci "božích poslů"...
Spíše než píčoviny a kýbly velehoven jsou leckteré biblické příběhy špatně pochopené historické události... Dlouho budu myslet na příklad ve fyzice, kdy jsme počítali, jak daleko letěla Metuzalémova loď při uvažované rychlosti 99% rychlosti světla, když po jeho návratu na Zemi uběhlo osm set let... :)
Ztracená historie dávného lidstva nebo dovré sci-fi.
A peklo je pičovina, když už, tak jenom jako dočasné místo pro čekání na respawn, pokud věříš v reinkarnaci... Na věčnost by to přeci jen byl od boha sadismus.

Pod to s tím islámem bych se podepsal. Vlastně jsem se pod to skutečně podepsal, a ty bys taky měla, vyhledej si islám v české republice nechceme petice...

A dobro a zlo... Když mi umře kamarád nebo když mi záplava spláchne auto do řeky, je to špatně, protože já to tak nechci, a seru na to, co si myslí příroda. Možná že existuje nějaké univerzální dobro a zlo, ale to pravděpodovně bude nad moje chápání...

Na základě čeho soudí, zda děláš dobré nevo špatné věci? Na základě toho, zda jsou ty věci v souladu nebo naopak nesouladu s jejich vlastními myšlenkovými vzorci

4 Shisco Shisco | 30. července 2014 v 3:09 | Reagovat

Spamity spamity spam... vyznáním jsem Jedi, avšak létající špagetové příšeře vzdávám pravidelně hold a ona se mi odměňuje hojností lahodných špagetových pokrmů :)

5 Pražský poděs Pražský poděs | 30. července 2014 v 3:45 | Reagovat

[3]: Ten citát
slyšim poprvý, ale moc se mi líbí *high five Voltaire* nebo spíš *haut cinq Voltaire* :D
Já sem zatnula zuby a nedavno bibli přelouskala celou. I s koránem. Docela haluz a to sem se tim ani nezabejvala hodně do hloubky, na to se teprve chystam. Jedna věc je ale jasná...je to zajímavý. Metuzalémova loď ve fyzice...opravdu :D Taky mam pár absurdit ze základkym..nechodili sme na stejnou? :D Peklo je píčovina. Možná i reinkarnace, ale kdo ví...
Jasně, záleží přece na tom, jak si to přebereš ty osobě. To je logický.
Ano, lidi nemůžou bejt objektivní...tak to asi prostě nefunguje.
Máš patent na výraz "spamity spamity spam"? Ne? Jelikož od týhle chvíle ho přebíram páč je boží :D Hej cože? Jak jako hojností? Tak to já jí asi málo uctívam :D Že se nestydíš...dělat mi takovýhle chutě skoro ve čtyři hodiny ráno :D

6 Lvice uličnice Lvice uličnice | 30. července 2014 v 12:28 | Reagovat

No, možná že takhle nějak vznikají obecné principy toho, co je dobrý a co špatný. Vyjdu z toho "když mi umře kamarád, je to špatný"...to fakt je, a myslím, že to tak má víc lidí, skoro bych řekla většina...z toho plyne, že zabít - usmrtit kamaráda je špatný (nehledě na to, že ví, kde bydlíš, takže tě kliďánko může chodit strašit :-P )...každej je něčí kamarád, dokonce i Áda měl kámoše :-D , z čehož by se dalo vyvodit, že zabít jakýhokoliv člověka je špatný (i když je to Áda). No, a máme z toho "Nezabiješ" jak vyšitý 8-). JInak souhlasím s tím, že Bible je v podstatě taková mytologická povídaná, stejně jako třeba řecké, mezopotámské, sumerské báje a pověsti...je to symbolika, nelze ji brát doslova...jinak bychom byli všichni plodem prvotního incestu ;-) .

7 Shisco Shisco | 31. července 2014 v 0:23 | Reagovat

Nejsem Apple, jsem Shisco, a tedy nehodlám nic potentovat :) Má základka byla velmi zvláštní místo, ale nepřál bych ti ho, a lidé, kteří přečetli bibli od začátku do konce, většinou nebývají příliš příčetní :D
A pokud je ti 18, tak nemeškej, v Praze je kontaktních míst k podpisu petice hned několik.

A ke komentáři Lvice uličnice: Všechno je to v některých věcech podobné, Epos o Gilgamešovi je třeba taky brutální sci-fi, tam se hovoří o genetickém inženýrství (Enkidu, Gilgameš), vesmírných lodích (scéna s Radou "bohů", Pták Anzu) a podobném weird stuff nahrazeném symbolikou, stejně jako je "vznášení se na boží moci" symbolikou pro antigravitační pohon :) Bylo toho víc, ale už si to moc nevybavuju, už je to dlouho.
Znáš pořad Vetřelci dávnověku? Mrazilo mě z místa, které je údajně Sodomou a Gomorou, našli tam nějaké věci, které se nacházejí jinde už jen v Černobylu, Hirošimě a Nagasaki. "Boží poslové" to prostě spálili z orbity...

8 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 31. července 2014 v 0:37 | Reagovat

[6]: Určitě, ale to nemění nic na tom, že ty principy sou asi jenom v naší mysli...
S tvým názorem na bibli se absolutně stotožňuju...je to symbolika. Symbolika je fajn :D

[7]: Má základka právě byla VELICE zvláštní místo :D A hele, příčetná sem nebyla už předtim, než sem tu bibli přečetla... :D Ne, neni mi 18. Sem eště kid :D Fuck...
Hej cože...nikdy mě nenapadlo si toho pitomýho Gilgameše (kterej mi přišel nevim proč hrooozně pitomej na čtení) představit i takhle :D Zajímavý...asi si to znova přečtu :D

9 Lvice uličnice Lvice uličnice | 31. července 2014 v 1:17 | Reagovat

to Shisco: Epos o Gilgámešovi mě nadchnul...zjistila jsem z něj totiž, že Noe nebyl zdaleka první, kdo řešil Archu...a to jeho uspořádání dává mnohem větší smysl než to, které je nám prezentováno v Bibli; pořad, o kterém se zmiňuješ, neznám, ale zeptám se strejdy Googla, ten ho určitě znát bude :-) .

10 Colliode Colliode | 4. srpna 2014 v 10:46 | Reagovat

Tyjo úplně přesně... Fakt dokážeš vyjádřit mé nejhlubší myšlenky a pocity  naprosto trefně a vtipně :-D

11 RaTTvs RaTTvs | Web | 11. srpna 2014 v 12:59 | Reagovat

:DDD

12 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 4. června 2015 v 15:49 | Reagovat

Souhlasím. Dobro a zlo neexistuje. Je snadné něco označit jako jedno nebo druhé...ale lidé si to tím jen ulehčují. Krásný článek, opravdu...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama