Velkej hejt na náboženství

19. září 2014 v 19:21 | Pražský poděs |  OSUMNÁCT BYLO? Sex, drogy, láska, smrt, kacířství (materiál pro bulvár)
Nerada bych byla vulgární, stejně tak, jako bych se nerada dotkla náboženského přesvědčení kohokoliv. Hm, všichni víme, že nakonec stejně budu vulgární a budu podkopávat náboženský přesvědčení všech těch tupých ovcí. Nu což, vždycky, když vidím, jak se někdo rozohní nad mýma slovama, že podvracím jeho víru, uvědomim si, jak moc velkej ten člověk musí bejt slaboch, když dovolí názoru někoho jinýho, aby mu podvracel jeho víru. Tak to ta víra asi nebude stát na moc silných základech, hm?


Prakticky mě k tadytomu nápadu, věnovat pár řádek právě náboženskýmu tématu přiměla moje aktivita svérázného trolla ve dvou křesťanských skupinách na FB. Takže ano milí zlatí, než začnu kopat do čehokoliv jiného, tak si kopnu do křesťanů. Vím, že křesťané je vcelku široký pojem, ale já sem prostě svině, takže si do nich kopnu obecně a je mi jedno, jestli to sou katolíci, protestanti, pravoslavní, evangelící nebo cokoliv jinýho. Jednou přijali tu jejich víru v Ježíše Krista a to jim nadosmrti dává punc ovce. Dřív mě především fascinovalo to, proč většina těch lidí (mezi kterýma, světe div se, se někdy opravdu najdou i vcelku inteligentní tvorové), věří takovejm nelogickejm kravinám, který maji charakter pohádek. Postupem času sem vypozorovala, že mě na tom nemusí fascinovat vůbec nic. Sou totiž určitý zajetý vzorce, podle kterých by se dalo odůvodnit přiklonění se ke křesťanství:

1) Celá rodina pomatených fanatiků produkuje další pomatené fanatiky.
Člověk se narodí do (v ideálnim případě) milující rodiny. Rodiče se o něj starají a vychovávají ho, přenáší na něj svoje zvyky, svoje morální vzorce, všechy jejich přesvědčení, který samozřejmě odůvodňujou tim, že sou ty nejlepší a to včetně náboženství. Velice častej jev, kterej se mě týká dosti osobně. Naštěstí i moje matka, i muj otec už tyhle sračky z hlavy vytěsnili. I když ne tak docela. Otec pochází z velice, velice, VELICE drsně katolický rodiny neevropskýho původu, to znamená značně odlišný mentality. Jeho rodina tak moc slepě věřila církevním sračkám, že on a jeho bratři byli svýma rodičema posílaný v určitym věku na výchovu do kláštera. Do kláštera! Otec mi to nikdy nevyprávěl osobně, asi by měl pocit vinny, že hází špínu na něco tak svatýho, jako je církev a že vychovává svoje dítě špatně. Řikala mi to matka. Byl tam ve sklepě mezi krysama až tři tejdny. Dítě zavřený ve sklepě mezi krysama tři tejny o vodě a chlebu. Jo, maj to ty sadisti z církve hezky vymyšlený! Dobře si uvědomujou, jak skvěle se timhle přístupem zlomí celá osobnost dítěte a jak lehce bude potom ovladatelný. Jo jasně, sice to neni Evropa, ale stejně... je to historie dejme tomu 40. let zpátky! A kdo ví, podle mě se v týhle části planety dějou tyhle věci běžně i dneska, v roce 2014. Ne, že by snad otec přestal být správným křesťanem, naopak. Zajímavý, že i přesto plně schvaloval to, že jeho dítě bude chodit na katolickou základku. Teda, je jasný, že je to prostě tim, že chce bránit nějaký dědictví svojí rodiny, co mu bylo předáno a co považuje za správný. I když je to nesmyslný, on je zapřísáhlej ateista. Tady jenom nechápu ten rozpor mezi tim, čemu opravdu věří a tim, k čemu se hlásí. I když i tohle dává smysl, kdyby se před svojí rodinou prezentoval jako ateista, tak je pro ně mrtvej. A to přece nikdo nechce... Moje matka v tohle byla víc volnomyšlenkářská, rozhodně je to i tim, že její mentalita je ryze evropská. Její otec (muj děda) pochází sice jenom ze sousedního Slovenska, ale i on byl vychovávanej v silně věřící rodině na malý, zapadlý vesničce. Uvědomte si, jaký lidi tam žijou, jaká je jejich mentalita, jaký vzdělání tam před těma dejme tomu 60. lety bylo a když se lidi mohli podívat do nějakýho většího města, měli z toho zážitek na celej rok. Občas je to fascinující, když to vidim i v dnešní době na vlastní oči, mam občas pocit, jako by se tam zastavil čas (pokud přehlídnu počítače a televize samozřejmě). A víra ve svatou církev vyvolenou bohem tam pořád žije. Jo, chápu to před těma rokama, kdy církev dávala lidem pocit jistoty, jak celej ten velkej svět funguje, ale dneska už je to zase jenom o přístupu: "Moji rodiče chodili pravidelně do kostela, já tam musim chodit pravidelně taky". Děda si tenhle přístup částečně odnesl taky. Do kostela pravidelně nechodil a náboženský vyznání taky vytahoval jenom v krajních případech, kdy mohl pokrytecky hrdě prohlásit: "Já jsem křesťan". Krajních případech, jako když třeba načapal mojí matku v čerstvých osmnácti, kdy si na hajzlu četla bibli (protože se chtěla nechat pokřtít, jelikož pokřtěná nebyla). Začal mít prej neskutečný kecy o nějakym znesvědcení, nebo co. Nebo když si matka na velkej vlněnej svetr přišila látkový kříže a to nebyly obrácený (lol moje matka byla hipstr before it was cool). Taky prej znesvědcení a tak... Mojí matku zájem o křesťanský sračky přešel okamžitě po tom, co chodila na přípravu na křest a vyptávala se kněze na určité otázky. Odpovědí se jí dostávalo: "Protože je to tak psáno ve svaté bibli". Když se vyptávala dál, kněz jí poslal domu s tim, že eště nemá ve svém srdci místo pro Krista a eště neni připravená, nebo něco takovýho. LOL no jasně, eště nebyla plně zovcovatělá... Přes všechny negativní zkušenosti obou mých ateistických rodičů s touhle odpornou institucí sem i já skončila na sedm let svého sladkého dětství v katolický základní škole. Proč? Ptala sem se matky tisíckrát a ona mi vždycky odpověděla tak, že jí ta základka byla doporučena jako velice dobrá. Já ale za její odpovědí vidim něco jinýho. Vidim tam to, že v sobě pořád přechovává ten naučenej model toho, že co se ohání kecama o bohu, musí být automaticky dobrý pro její dítě...

2) Svojí vinnou sem spadnul do sraček. Bůh mi pomůže se z těch sraček dostat pryč.
Další velice častej model. Tady máme pořád dokola omejvanej příklad: byl jednou jeden člověk. Ten člověk se začal věnovat kriminální činnosti, začal fetovat, chlastat, nezávazně souložit, tim pádem dostal AIDS a brzo chcípne. Je si nejistej sám sebou, timhle světem a hledá něco, co by mu pomohlo. Hle, najde oporu v imaginárnim kamarádovi! Nebo žil jinej člověk. Tomuhle člověku pro změnu zemřel někdo milovanej, nechápe, proč se tak stalo, nechápe smrt, nechápe nic. Hle, najde naději ve výkladu, že po smrti existuje nebíčko, peklíčko a očistec. Tyhle dva příklady sou asi nejlepší, na nichž můžu demonstrovat, že náboženství neni nic jinýho, než duševní vyděračství založený na pocitu vinny a předevšim strachu. Lidi sou už od malička vychovávaný v tom, co má být správný a co má být špatný. Někomu se v životě stane něco hroznýho, děsivýho, co ho totálně zlomí. Udělá to z něj slabocha, kterej je vděčnej za jakoukoliv útěchu, aneb: "Tonoucí se stébla chytá", žeano. Ačkoliv je ta útěcha postavená na něčem, co by se dalo považovat za psychiatrickou diagnozu. Však to znáte, panna porodí dítě (lol) a nebyla oplodněná člověkem, ale bohem (LOL). Navíc je to dítě prakticky samo svuj otec a to sem se nerozpovídala o Starym zákonu, to je teprve pravá pohádkařina! Zoufalství je slabost a ve slabosti lidi dělaj opravdu neuvěřitelný věci. Například opravdu věří takovejm absurditám. Kdo četl celou bibli (a je zdravej člověk s vlastnim úsudkem), tak mi rozumí. Bible je něco, jako Starý řecký báje. Pohádka fajn, ale dá se to přečíst jednou. Po druhý už to je nuda. Jenže ve svý slabosti tomu lidi věří a kolikrát i doslova. Proto sem přesvědčená o tom, že fanatickej náboženskej sráč = slaboch. Nic víc, nic míň. A odůvodňujte si svoje slabošství jak chcete. Tim, že to tak cítíte, tim že vám to říká bůh... Blbost. Náboženství dává vychcaným lidem možnost, jak zodpovědnost za svoje činny schodit na někoho jinýho a eště říct, že ten někdo jinej je sám stvořitel všeho. Za to přece může bůh. To bůh mi řekl, že mám jít hlásat jeho slovo. To bůh to tak chtěl. Pfff, vždycky, když tohle slyšim, tak se divim, že sou ty lidi svéprávný...

Výše uvedený možnosti se prakticky daji aplikovat na všechny abrahámovský náboženství. Možná, že eště existujou i jiný druhy náboženských lidí, ale stejně si myslim, že když se odůvodnění jejich víry rozpitvá do základů, bude víceméně v hrubých bodech odpovídat výše uvedeným možnostem.

Jo, píšu všechno tohle, protože zůstávam fascinovaná. Zůstávam fascinovaná vírou a tim, jak lehce se dá zneužít. Víra je totiž fajn věc. Každý zvíře, včetně člověka něčemu věří. Například já věřim spoustě věcí. Nejprve v takový ty menší a základní principy, jakože existuju, někde bydlim, věřim ve slaninu s vajíčkem, v čokoládovou pěnu, cigára a tak dále. Pokud mam věřit v nějaký větší a podstatnější principy, tak rozhodně věřim v to, že slunce každý ráno vychází a každej večer zachází. Že když se chci napít, tak si dojdu pro sklenici s vodou. Že když budu k někomu mluvit, že mě ten dotyčnej slyší (hahaha pokud neni hluchej) a tak dále. Takže jo, taky sem svym způsobem věřící. Ovšem nepřiklánim se k žádnýmu náboženství. Náboženství je svinstvo. Odporná korporace, co žere peníze a naději za příslib věčného nebe. Jakýkoliv. Jo, chápu, že teď někdo naběhne s dejme tomu buddhismem a tadytěma údajně nekonfliktíma východníma věcma. Ale i buddhismus, hinduismus (kterej mimochodem mírumilovnej opravdu nebyl) složily a slouží k politickým a mocenským záměrům. Jo, uznávam, buddhismus je fajn filosofie, ale jakmile má člověk potřebu uctívat něco na základě "božství"...podle mě neni příčetnej.
Jakmile se z víry stane náboženství, průser je na světě. Náboženství rozhodně mělo kdysi dávno význam, byl to nástroj k upevňování moci, získávání území, důvod k bitvám a tak dále. A prakticky pořád slouží, stačí se jenom podívat na "strašně mírumilovnej" islám, kterej je tak militarní, že kdyby muslimové vynechali ty sračky o alláhovi, tak by bylo ve spouste státech trestný projevovat náklonnost k týhle odporný filosofii, jako když někdo hajluje na veřejnosti...taky to neni uplně zákonný. Náboženství do 21. století prostě nepatří. Ano, lidstvo si tim prošlo, lidstvo to poznalo, rozhodně to bylo nějak opodstatněný, ale to už teď neni. Náboženství lidem možná dalo základy morálku, aby na světě nebyl uplnej bordel, ale je čas se už konečně odprostit od těch sraček o neviditelnym chlápkovi.
Víte co, přes to všechno...já nejsem ateista. Já sem agnostik. Na jednu stranu si řikám: "Jo, je pěkná píčovina, aby existovalo něco, jako bůh" a na druhou: "Hm, a jak někdo něco takovýho může dokázat"? Já si myslim, že i kdyby nějakej bůh existoval, že rozhodně nebude takovej odpornej tyran, sadista a škodolibej hajzl, jakýho ho líčí většina náboženství. Myslim si, že pokud existuje, tak nám může bejt uplně u prdele. Prostě někde je možná nějakej bůh, ale co já s tim? Nevlezeš mu do prdele motlitbama, sexuální abstinencí ani velebenim jeho jména. Jeho pohled na nás je totiž možná velmi neosobní. Co když je onen pomyslnej bůh právě příroda, která je všude kolem nás? Její přístup ke všemu živýmu je neosobní, nerozlišuje mezi tim, co je správný a co špatný, smrt jde ruku v ruce s novym životem a navíc od toho náboženskýho boha je skutečná. Vidíme jí. Vždyť sme jenom lidi, co maji jenom pět smyslů. Přemejšlet o takových píčovinách jako je bůh nám očividně nedělá moc dobře. Držme se radši toho, co je přirozený a lidský, ne toho, co je absolutně za hranicí reality.
Pokud si ovšem nevezmete pár tripů a nemáte tu realitu trochu jinou, než bez těch tripů...

Ámen
Rokenrol vám všem
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 María María | Web | 19. září 2014 v 21:42 | Reagovat

Vzala jsi to pěkně od plic a spoustu lidí asi dost naštveš. Mě ne, já jsem nevěřící a v mnoha věcech s tebou souhlasím.
Na druhou stranu si například myslím, že pro člověka je přirozené uvažovat o nadpřirozenu a hledat ve světě kolem sebe nějaký vyšší smysl. Ať už ho najdou v náboženství, ve vědě, nebo v čemkoliv jiném. Koneckonců, naprostá většina lidí na světě je věřících, ale jen malá část jsou fanatici (i když ti jsou mnohem hlasitější).

2 Johanz Johanz | E-mail | Web | 19. září 2014 v 21:49 | Reagovat

"Nejsem zlá. Jsem jen nepřejícná, závistivá,
pomstychtivá a občas sem tam hodim bombu.
Ale jinak mám třeba ráda koťátka a tak..."

ANI JÁ NEJSEM ZLÝ A MÁM RÁD KOČKY.

http://johanz.blog.cz/1311/smrt-v-primem-prenosu

3 Radfordová Radfordová | Web | 19. září 2014 v 22:15 | Reagovat

sama náboženství jako takovýmu nerozumím. nechápu, jak je možný, že lidi udělají tolik kokotin kvůli někomu, koho v životě neviděli, kdo jim v životě neřekl ani slovo a kdo na ně sere i přes všechny ty modlitby a odříkání a tak dál.
ale jo, ať si každej dělá, myslí a věří čemu chce, jediný, co mi vadí je, když někdo přijde a začne mi to cpát.

4 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 19. září 2014 v 22:23 | Reagovat

[1]: Možná.

[2]: Ach, no což. Chudák zvíře...to je život. Jsou i horší smrti koček. Huhuhuhaahahaha!

[3]: Náboženství je prakticky sranda. Alespoň pro mě a pro lidi s podobnym názorem na tohle jako mam já :D Jojo jehovisti!

5 lapis lapis | Web | 20. září 2014 v 12:18 | Reagovat

Do katolickej skoly som nechodil ale ako maly som chodieval do kostola ministrovat ? Omsu som vedel naspamat a bibliu som si citacal :D tak na teba posobi okolie ked v nom vyrastas 18 rokov. :)  teraz som na slovensku v mojom rodnom zapadakove a nic sa nezmenilo. Akurat tu vyzvana kostol ze je cas pre ovecky sa pomodlit. To je zas hodka casu kde ti 25 rocny  plnostihly panic vyklada o utrapach zivota. Veriaci sa jeden pred druhim pretekaju kto viac dnes prispeje a po omsi nezabudnu jeden na druheho zabohovat :D vsak to poznas - najvacsi hriesnici sa tlacia a spinaju ruky v prvy troch radach :D mozno tu kazdy chodi do kostola no co vo vacsine z nich vidis v ociach je zavist ked sa dovolis mat lepsie nez oni. Ci chceme alebo nie toto bude dlho pretoze je to zivene na ludskej pohodlnosti. Tu nevykorenis.

6 lapis lapis | Web | 20. září 2014 v 12:30 | Reagovat

Pozri si video od tohto borca https://m.youtube.com/watch?v=N7rR8stuQfk  Povedal to uzasne. Vzdy my spadne sanka ked to pozeram :)  je trosku dlhsie ale doporucujem kazdu minutu pretoze ten chlapik je uzasny

7 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 20. září 2014 v 12:58 | Reagovat

[5]: Každej, kdo nechodil do katolický školy přišel o hooodně srandy :D Jooo taky sem měla jedno období, kdy sem přesně věděla, co bude při mši následovat.
Panic. Panic? PANIC? https://www.youtube.com/watch?v=TcnySvBW_X8 (promiň musela sem ten song je prostě úžasnej :-D ) Jooo to já ti věřim, v řeckokatolický církvi je vždycky srandy kopec :D (jestli je to římskokatolická, nebo jakákoliv jiná tak promiň)
Na video se podívam :-)

8 lapis lapis | Web | 20. září 2014 v 13:49 | Reagovat

[7]: No aj tu mame kresťansku zakladnu školu, takže mnišky ako učiteľky, svata omša rano .... Povedzme že moja mamina je síce veľmi veriaca ale mala dosť rozumu aby ma k svetuškárom neposlala na zasvätenie :D  Potom ma však šupla na 8 ročné gymko a to bolo pre mňa 8 rokov basy :-/, takže neviem či som to nejako vyhral :)   Povedzme že je tu 99,9999 % katolikov, skus tu na stretnuti so spolužiakmi povedať že si pastafarian :D .  Som tu živim pripadom moralneho upadku :D

9 Lvice uličnice Lvice uličnice | 20. září 2014 v 14:58 | Reagovat

To tvrdil už Schopenhauer (taky hipster :D ), že náboženství je pro ty, co chtějí věřit, filozofie pro ty, co ráčí přemýšlet 8-).

10 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 20. září 2014 v 21:37 | Reagovat

[8]: My obraceli kříže. Taky byla sranda... :-D

[9]: A je to pravda! ;-)

11 lapis lapis | Web | 21. září 2014 v 11:27 | Reagovat

[10]: to vypada ze sa tam potom konala svata inkvizicia :D

12 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 21. září 2014 v 11:50 | Reagovat

[11]: Hele...víceméně by se to tak i dalo nazvat :D Tohle se řešilo, jak kdybysme někoho zabili, ale když byl problém s pedo knězem, tak to neřešil vůbec nikdo :-?

13 Hubert Hubert | E-mail | Web | 21. září 2014 v 15:17 | Reagovat

Víra je fajn. Náboženství je nahovno. Stejně jako úzkoprsá omezenost, která nehodlá připustit jiný možnosti.

Ve většině s tebou souhlasím. Relativně. Každej má svou hlavu, žejo.

14 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 23. září 2014 v 18:50 | Reagovat

Lidé prostě chtějí - touží - něčemu věřit, něčemu/někomu kdo má nad vším větší moc než oni. To byl někdo hodně chytrý kdo toto vymyslel. To musela být sranda - skupina lidí u stolu vymýšlející bibli atp. Zajímalo by mě jestli si mysleli, že se to stane náboženstvím. Třeba to byla jen tehdejší sci-fi pohádka  :-D
A to ti tu chybí scientologové :-D  :-D  :-D

15 Shisco Shisco | E-mail | 25. září 2014 v 12:38 | Reagovat

Dostal jsem se teprve do půlky a už se pod to musím podepsat. Hitler to měl včas prohlásit za náboženství a sluníčkáři by se za něho ještě rvali. Kdybych měl možnost o tom rozhodnout, zakážu islám stejně, jako je zakázaný nacismus. (I když koukněme na Ukrajinu, naše slavná Úúúúnie včetně naší vlády tam majdandké nácíčky velice obhajuje, ale český občan byl zatčen za to, že pouštěl na náměstí z auta českou hymnu... kde to do prdele jsme?!)

Stejně tak jsem vždycky říkal, že je potřeba rozlišovat víru a náboženství. Mám svoji vlastní víru, věřím v boha a občas si s ním i trochu pokecám, poděkuju a tak... Nepotřebuju se řadit do žádné škatulky a i tak jsem možná duchovnější než leckterý křesťánek...

16 Shisco Shisco | 26. září 2014 v 1:08 | Reagovat
17 lapis lapis | Web | 27. září 2014 v 1:47 | Reagovat

[12]:otocene krize na tejto stranke su tu tiez uplne nahodou :D
Este ze existuje humor a cedniky :)

18 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 28. září 2014 v 0:57 | Reagovat

[13]: Přesně tak. Ámen.

[14]: To spíš na Nicejskym koncilu se toho z bible dost vyškrtalo :D No jo, scientologové...co si bez nich počneme? :D

[15]: Wow až takhle? :D Tak to teda máme stejnej názor!

[16]: Ten chlápek je geniální. Miluju ho...

19 Juliette Juliette | 5. prosince 2014 v 10:39 | Reagovat

add 2: no síce to je divné , ale myslím že viera či už v boha , buddhu hare krišnu alebo AC/DC(to je tá moja:-)) môže pomôcť  že ako sa ten človek niečoho drží  , ako placebo prakticky. lebo to ako sa pozeráme na svet nás dosť ovplyvňuje

20 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 6. prosince 2014 v 0:43 | Reagovat

[19]: Taky věřim jenom v AC/DC. Páč sou skutečný lel :D

21 reveriedreams reveriedreams | E-mail | Web | 4. června 2015 v 15:35 | Reagovat

Souhlasím...v podstatě. Ne každý věřící je blázen, někteří vyznávají jen nejpůvodnější principy (Desatero božích přikázání a tak podobně), což je podle mě ještě v pořádku. Nikdo nemá právo jim jejich víru brát....pokud s ní nezačnou ubližovat.
Jak jsi naznačila, víra je v pořádku, ale náboženství ne. Jsou to prostě pasti. Nejhorší na tom je, že když už do toho jednou spadneš, špatně se z toho dostává.
Ale ty důvody jsi vystihla přesně. Nemyslím si, že jiné vůbec existují. Napadla mě ještě prostě taková ta nelogická chuť zkusit něco nového, ale takoví lidé od toho často upouštějí.
Já v podstatě v Boha jako takového věřím, protože v Bibli nikde není (myslím) napsáno, že je to skutečně nějaký muž. Může to být prostě vše kolem nás, nejen příroda, ale celý vesmír. Lidé si jen některé věci potřebují představit moc konkrétně...

22 Pražský poděs Pražský poděs | E-mail | Web | 4. června 2015 v 21:40 | Reagovat

[21]: A jo, chuť si zkusit něco novýho! Hm, pravda. Víra z nudy...

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama